lørdag den 27. juli 2013

Børn og dyr = total happiness!

Jeg ELSKER dyr! Jeg ELSKER børn!
Allermest elsker jeg børn der elsker dyr, og dyr der elsker børn. Gav det mening?

Sankt Hans Aften var vi nede i nærområdet for at se bål. Vi fravalgte bevidst bålet her i kvarteret, da det hele bare handler om at høre høj musik og fulde sig, så vi valgte i stedet at gå 700 meter længere væk, til et familieområde. Faktisk det område vi var ved at flytte ned til, -det var meget velovervejet at vi valgte lige netop der!
Det vrimlede med familier, og vi havde selvfølgelig hundene med. En lille pige, Selma, stod og krammede på Lala i ½ time, og selvom hun ikke kunne sige et eneste ord, så var den sammenhørighed der var mellem hende og Lala bare så smuk og livsbekræftende!

I dag var vi så i skoven, hvor jeg pludselig hører et barneskrig! Hundene gik jo løs, så jeg skyndte mig at lokalisere dem og kalde dem til mig og få dem i snor. Det viste sig dog hurtigt, at det var en bette pige, der stadig gik usikkert på benene, som havde fået øje på Lala og havde skreget af begejstring.
Hendes forældre spurgte pænt, om deres datter måtte hilse på min store hund, og selvfølgelig måtte hun det.

Lala satte sig pænt ved siden af mig, og sad ganske stille mens den lille pige stod foran hende og aede hende. Især den der flappe-hænge-savle-hud som Lala har i mundvigen, det var virkelig skægt at pille ved. Lala sad med tungen ud af munden og prustede, -det var jo varmt. Den lille pige kiggede med et undrende blik på Lala, hvorefter hun selv åbnede munden og efterlignede prusteriet. Det er jo kommunikation i sin enkleste form, og hvor er det smukt at et så lille barn er så observant og reagerende omkring sine omgivelser!

Det var så berigende at se de to sammen. Min 50kgs vuffer med den bette pige der kun lige havde lært at gå, og de kiggede bare hinanden dybt i øjnene.

Når mine niecer på 7 og 11 besøger mig, så er hundene også i højsædet. Det er så fantastisk når dyr og børn bare klikker sammen. Det er næsten som om at mange dyr er så fintfølende omkring børn, og passer ekstra godt på dem.

Så, jeg håber det giver mening nu. Jeg elsker når børn og dyr "finder hinanden", det er noget af det smukkeste jeg ved.
/Helle

Ingen kommentarer:

Send en kommentar