tirsdag den 21. januar 2014

Kontanthjælpsreform *vræl*

For pokker da, hvor er det modbydeligt og ulideligt at vi i dag skriver d. 21. Januar 2014, og vi aner ikke hvad vi har af penge i næste måned pga den nye kontanthjælpsreform.

Een ting er at de trækker folk, men det er simpelthen umenneskeligt at trække pinen på den måde. Folk har ikke en jordisk chance for at forberede sig! Man kan ikke engang få et ordentligt indblik via diverse kommuners hjemmesider + beskæftigelsesministeriet, for reglerne bliver tolket lidt som vinden blæser.

Allerede nu er jeg medlem af en gruppe på Facebook hvor jeg dagligt læser om flere klagesager der allerede er startet, fordi kommunerne fejlberegner folks kontanthjælp eller beder om personlige papirer som de ikke har ret til.

Jeg hader det! Håber inderligt at K snart kan bliver udredt og vide hvad han står med af fremtidsudsigter. Men først og fremmest ønsker jeg mig et brev fra kommunen, så jeg ved hvordan vores kommende måneder ser ud. Vræler bare indvendigt allerede, over hele den her reform som rammer så mange mennesker...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar